Thursday, August 9, 2007

Main Dgn Chopper dan Pimple

[ Here Detail Topic ]

ttone sudah banyak kali main dengan long pimples dan ttone sudah try macam macam... cara yang terbaik ialah menyerang mereka. Jangan ikut rentak diaorang.

Yang paling susah ialah jenis serangan sebab bola yang kembali dari long pimples in boleh jadi macam macam... kadang kadang float ada masa bottom spin, ada masa pula top spin. So kena lah latih baca bola yang kembali dari pimples. Biasanya jenis bola yang kembali bergantung kepada spin diri anda sendiri sebelum di pukul oleh pimple... ttone sudah buat kesimpulan awal apa yang perlu di perhatikan.

1. Kekuatan dan jenis spin yang dibuat oleh diri sendiri kepada pimple.
2. Kebiasaannya, kalau kita topspin, kita akan dapat balik chop... kalau kita chop, kita dapat balik topspin. Tapi ada juga bahaya sebab kadang- kadang kita dapat balik float, float ini berlaku biasanya bila spin kita tak kuat atau lawan lambat return bola.

ttone lebih suka kalau bola tu kembali dalam bentuk float... kita cuma perlu drive-spin saja bola tu... kalau tinggi, smash saja. Untuk buat float... cari peluang untuk buat chop yang lemah kepada long pimple.

No comments: